Monday, April 16, 2012

Bring A Friend to Bordertown!

Out There Twin -


I had to work nine hours in trade to get this out to you. But really, it was worth it just to see that pretty boy with the pointy ears wince whenever I lowered the needle. Tough elves my asshole. I got a guarantee of delivery out of the deal too. Who knew elves would be so damn gaga over tats that move around in their oh-so-perfect skin? Pretty Boy's in for a surprise if this letter don't reach you though. I sort of withheld the fact that my tats listen to me if I take a wanting to order them around. I'll have that twining ivy ink choke the shit out of him if he crosses me.

And no, I ain't mentioned that it's my blood in the ink what does it. Or that your blood will reverse things. And no, he can't read this letter. Can't nobody read it 'cept someone with my exact DNA. That's another little trick my nine hours bought me. Now stop mouthing questions to yourself, like I know you are, 'cause I got a cap on how much I can write so I gotta say this while I can.

You gotta come. Shit, I feel like I'm talking to me before I got here. Bordertown was made for us. Us before. I know, I know, you got Him now, and that little kneebiter. But you're just gonna have to bring them with you. She'll make it through fine. She ain't old enough for suspicion and judgement to slow her down. Unbelief ain't had time to root inside her yet. He'll make out okay too, I guess. After all, He survived getting passed me to marry you, didn't He?

Point is, you gotta come. Because I feel like a dragonfly with one wing broke off. Always listing to one side and going on anyhow but knowing something's missing. Folk here are good and bad alike. And some are right between, grey straight through. You don't know which they're gonna be what day, not until you look them in the eye. But Bordertown is a fine place to be, even when things are tough. Better than all that everything that's so much nothing out in the World. Here, a deal is a deal, even if it's tricky-made and giving your word on something means a hell of a lot more than just flapping your gums. In Bordertown, there's no room for people who ain't living in their lives. No room for people who don't have the guts to claim themselves. You either are here, or you ain't.

But you gotta come, 'cause I feel like only half of me made it. And like I said, in Bordertown, you're either here or you ain't. There's no room for halfway. Which, I guess, sort of makes me an impossibility, since genetically I'm here as me, but also Out There as you. Anyway, get here. I'll know when you arrive, just like always. So don't worry, I'll find you.

- Bordertown Twin

1 comment: